Het mooie weer is aangebroken, tijd om weer frisse energie in je e-marketing te steken! Je ziet het al om je heen, veel bedrijven spelen in op het nieuwe seizoen door middel van frisse e-mailnieuwsbrieven. Lees hier een aantal handige e-mailmarketing tips om mee aan de slag te gaan!
Voor alle gebruikers van Zuiver E-letter: In je mailbox ontvang je deze week een gratis template voor je volgende mailing!
Werken met een kortingscode
Heb je een webshop? Voeg een kortingscode toe aan je mailing, zodat je kunt volgen wie via de mailing een aankoop heeft gedaan.
Call to Action
Voeg duidelijke call-to-action knoppen toe. (In de gratis template heb ik er al een aantal voor je toegevoegd!). Je kunt ze ook zelf maken dmv grafisch software of handige sites zoals http://dabuttonfactory.com/
Tijdslimiet aangeven
Geef een tijdslimiet aan zodat je lezers gemotiveerder zijn om direct te reageren en dit niet uitstellen tot een later moment.
Thema aanhouden
Als je naar een thema verwijst in je onderwerp regel, zorg er dan voor dat dit thema duidelijk naar voren komt in de inhoud van je mailing.
Exclusiviteit: voordeel voor de nieuwsbriefabonnee
Deel niet alle aanbiedingen in je mailing ook gelijk op bijvoorbeeld een facebook pagina. Speciaal voor Nieuwsbriefabonnees zou je een speciale korting of actie kunnen maken. Creëer het gevoel van exclusiviteit juist ook bij de inschrijving om het aantal abonnees te vergroten. Bijvoorbeeld door je inschrijfknop op je website aan te passen.
Lees ook: ‘Meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief”.
Maak gebruik van deze tips om je eigen thema nieuwsbrieven te versturen. Heb je vragen of heb je een template in Jouw Stijl nodig voor je mailingsoftware? Stel ze gerust via het contactformulier.