Lees ook: 5 Tips om alles uit je mailing te halen!

Een groot aantal zelfstandige ondernemers heeft een zakelijke pagina op Facebook. Met deze pagina kun je op een heel gerichte wijze iets over jou en je bedrijf, dienst of product laten zien. Bovenaan de zakelijke pagina heb je de mogelijkheid om een omslagfoto te plaatsen. Dit is natuurlijk essentieel want het is de eerste indruk die bezoekers van jouw pagina krijgen. Heb je nog geen omslagfoto of wil je weten hoe je je omslagfoto meer uitnodigend maakt? Hieronder vijf tips voor een mooie, professionele omslagfoto.

Bepaal de juiste afmeting van je Facebook omslagfoto

De beste afmeting voor je omslagfoto is 851 pixels breed en 315 pixels hoog. Zo voorkom je dat Facebook de foto vergroot of verkleint en de kwaliteit afneemt.
Voor een mooi scherp beeld kun je ook extra pixels gebruiken: 1702 x 630 pixels bij 72 dpi. De omslagfoto wordt dan wel weer weergegeven in 851 x 315 pixels.

Laat jouw focus zien met de Facebook omslagfoto

Zorg voor een duidelijke omslagfoto en let op een goede kwaliteit van de foto. Je kunt een foto kopen op internet (stockfoto’s) of maak het persoonlijk met een foto van jou, je bedrijf of product. Bedenk hierbij waar jouw focus op ligt. Gebruik je een stockfoto? Let er op dat je wel de juiste beeldrechten hebt.

Gebruik tekst in je Facebook omslagfoto

Ook tekst in je omslagfoto kan van toegevoegde waarde zijn. Bijvoorbeeld een pakkende slogan, inschrijven nieuwsbrief of steekwoorden die van toepassing zijn op jouw bedrijf. Let op de omslagfoto mag volgens de laatste richtlijnen geen afbeeldingen bevatten die uit meer dan 20% tekst bestaan. Een voorbeeld van gebruik van tekst op de omslagfoto zie je hier:

facebook-omslagfoto-beautyspot

Sluit je Facebook omslagfoto aan bij je ‘branding’

Zowel on- als offline wil je graag hetzelfde uitstralen. Ook je pagina zou deze uitstraling moeten hebben. Wanneer bezoekers van je pagina op je website terecht komen wil je niet dat ze in een totaal andere omgeving terecht komen. Een consistente branding is dus belangrijk. Dit geldt ook voor je logo, website en bijvoorbeeld advertenties.

Maak gebruik van je logo

Je logo kun je zowel als je profielfoto als in je omslagfoto plaatsen, bepaal wat jou het meeste aanspreekt. Werk je zelfstandig in een eenmanszaak dan is een zakelijke portretfoto van jezelf een goed uitgangspunt voor je profielfoto. Het maakt jouw pagina persoonlijker en herkenbaarder voor je bezoekers. Let op: houd bij het ontwerp van de omslagfoto rekening met de plaats van de profielfoto, voorkom dat er bijvoorbeeld tekst weg valt. Een voorbeeld van wegvallende informatie zie je hier:

facebook-omslagfoto-asmana

 

Op internet kun je nog meer tips vinden om een mooie en professionele facebook omslagfoto te maken! Mocht je professionele hulp willen met het ontwerp of formaat van je facebook omslagfoto, neem dan even contact met mij op. Kijk ook eens in mijn portfolio voor meer inspiratie.