Het versturen van een e-mail nieuwsbrief is een geweldige manier om contact te houden met je klanten. Om de zoveel weken een e-mail in de inbox van je klant is genoeg om hen aan je te laten denken tussen afspraken of aankopen. Een goede nieuwsbrief betekent zelfs dat je klant kunnen uitkijken naar het lezen van deze e-mail.
Een van de moeilijkste dingen waar je tegen aan loopt bij het maken van een nieuwsbrief is hoe deze opvalt tussen alle andere e-mails in de inbox van je klant. Je wilt geloofwaardigheid opbouwen met je klanten, zodat wanneer je een e-mail verzendt, ze deze graag willen openen. Een pakkende onderwerpregel helpt zeker, maar als de inhoud verder vaag is zullen ze minder geneigd zijn je nieuwsbrief in de toekomst te openen. Wanneer ze de e-mail openen moet de afbeeldingen aanspreken en tevens is het noodzakelijk dat de nieuwsbrief op zowel desktop, laptop, tablet en mobiele telefoon goed overkomt.
Kortom, je e-mail nieuwsbrieven moeten worden geschreven om je klanten te helpen, niet te verkopen, en ze moeten er professioneel uitzien en van hoge kwaliteit zodat ze je bedrijf op een goede manier representeren. Op welke punten moet je nu goed letten?
Inhoud
Je hebt content nodig die interessant, onderhoudend, behulpzaam en informatief is. Artikelen die bij je branche passen en op actualiteiten ingaan zonder dat ze direct over jou of je bedrijf gaan zijn een goed uitgangspunt.
Content marketing zorgt ervoor dat je klanten jouw naam voor zich hebben wanneer ze een artikel lezen en daarnaast zien ze jou als een betrouwbare bron en een professional binnen jouw vakgebied.
Sterk onderwerp
Denk aan je e-mail nieuwsbrieven zoals de covers van mode tijdschriften in de supermarkt. De aansprekende titels en onderwerpen op deze tijdschriften trekken vaak je aandacht en zorgen voor een koopimpuls. Hetzelfde geldt voor e-mailmarketing, je hebt maar een seconde in de inbox van je klant om de aandacht te vangen. Een sterke onderwerpregel is daarom belangrijk.
Visueel aantrekkelijk
Indien je werkzaam bent in een industrie die zich richt op schoonheid, dan is het belangrijk dit niveau door te laten werken in je e-mail nieuwsbrieven. Onderwerp, content en de links in je nieuwsbrief moeten overeenkomen met de mooie afbeeldingen die erbij geplaatst worden.
Contactgegevens
Hoewel je e-mail nieuwsbrief wordt verzonden namens je e-mailadres is het wel belangrijk dat je contactgegevens goed zichtbaar zijn. Maak het de klant makkelijk om snel contact met je op te nemen.
Roep op tot actie
Hoewel de focus van je e-mail nieuwsbrief ligt op helpen en niet op verkopen zorgt de call to action in je nieuwsbrief ervoor dat klanten op een gemakkelijke manier meer informatie kunnen opvragen of contact met je kunnen opnemen zodra zij hier klaar voor zijn.
Je nieuwsbrieven zullen vast al een paar van deze tips bevatten, maar het is belangrijk om ze een vast onderdeel van je e-mail campagne te maken. het creëren van artikelen en je houden aan een regelmatig verzendschema kan moeilijk zijn maar ze is van essentieel belang. Een succesvolle marketing campagne maakt dat mensen je producten of diensten (opnieuw) willen uitproberen, maar alleen goede resultaten, geweldige service en een oprechte relatie maken dat ze keer op keer terugkomen.
Onderschat nooit de kracht en de waarde van de relatie die klanten met jou hebben. Klanten komen daar terug waar ze zich betrokken, geïnspireerd en gesteund voelen, waar wederzijdse waardering is, waar ze worden behandeld met respect én waar ze de resultaten krijgen die ze verwachten.
Interesse in een nieuwsbrief voor jouw onderneming of heb je vragen over je huidige nieuwsbrief? Laat een reactie achter of neem contact met mij op.
Bron: open circles, outboundengine