Op welk social media platform moet ik actief zijn?

De grote verscheidenheid aan sociale mediakanalen die vandaag beschikbaar zijn, komt op een punt dat het verwarrend is. Zeker voor bedrijven. Moet ik actief zijn op sociale media? Op welke platforms zou ik actief moeten zijn? Wat publiceer ik op de verschillende kanalen?

De tijd dat je dacht dat je het bijhouden van je social media even tussendoor kon doen is voorbij. Social Media verdient echt een vaste plek in je bedrijf! En als je wilt dat je content ook echt terecht komt bij je doelgroep(en) dan is het bepalen van een strategie noodzakelijk.

Social Advertising

Je volgers op bijvoorbeeld Facebook, Instagram of LinkedIn verschillen onderling sterk van elkaar als het gaat om opleidingsniveau, leeftijd, inkomen of religie. Als je wil dat je content aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep, moet zowel je boodschap als de vorm waarin je het brengt daarop naadloos aansluiten. Social advertising biedt volop mogelijkheden om dit succesvol te doen. Zowel Facebook, Instagram, Twitter als LinkedIn krijgen hiervoor steeds uitgebreidere mogelijkheden.

Ontdekken hoe social advertising effectief ingezet kan worden voor jouw bedrijf? Zuiver helpt je op weg met het maken van de juiste keuze! We kijken samen onder andere naar je doelstellingen en doelgroep. Daarna bekijken we welke platformen geschikt zijn om je doelstellingen te behalen en op welke platformen je doelgroep actief is. Speciaal hiervoor hebben we het pakket Social Media Plan samengesteld.